البحث

التفاصيل

اتحادیه علماى مسلمان، درگذشت دکتر مصطفی خرم‌دل را تسليت گفت

الرابط المختصر :

اتحادیه علماى مسلمان، درگذشت دکتر مصطفی خرم‌دل را تسليت گفت

"يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي". [فجر: 37-30]

با قلبى سرشار از رضا و خشنودی به سرنوشت الهى، خبر درگذشت مفسّر نامدار دكتر مصطفى خرّم‌دل را دریافت کردیم. دکتر خرمدل که به علت ابتلا به ويروس كرونا چشم از جهان فرو بست، پژوهشگر و مفسّرى چيره‌دست در حوزۀ قرآن كريم بود و قرآن را به زبان‌هاى عربى، فارسى و كُردى ترجمه کرده است.  

خرّم‌دل در طول زندگی پربرکت خویش به نویسندگی و ترجمه‌ی کتاب‌هاى عربی به فارسی، تدریس ادبیات عرب و تفسیر قرآن در دانشگاه کردستان و سپس در مساجد زادگاه خود (مهاباد) اشغال داشت.

از مهمترین آثار او مى‌توان به تفسير المقتطف[عربى]، تفسير نور[فارسى]، تفسير شنه‌ى ڕه‌حمه‌ت [کُردی]، ترجمه‌ی فارسی تفسير "في ظلال القرآن" اثر گران‌سنگ استاد سيد قطب در 15 جلد اشاره کرد.  

با درگذشت ایشان امت اسلامی یکی از علمای برجسته‌ و نامدار خود از دست داد. از خداوند بزرگ می‌خواهیم روح بلندش را در جوار رحمتش جای دهد و بهترین پاداش‌ها را به او عطا فرماید. پروردگارا فقید سعید را در بهشت برین خود با پيامبران و صديقين محشور فرما و به خانواده، بستگان و شاگردانش صبر و شکیبایی ارزانی دار که تو بهترین یار و یاوری. 

دکتر علی قره‌داغی دکتر احمد ریسونی 

دبیرکل    رئيس اتحاديه


: الأوسمة



التالي
الاتحاد ينعي فضيلة الدكتور محمد شكري مدير الجامعة النظيمية الإسلامية بسريلانكا رحمه الله
السابق
عيديات

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع