البحث

التفاصيل

اتحادیه حمله‌ی تروریستی جلال آّباد افغانستان را به شدت محکوم کرد

اتحادیه حمله‌ی تروریستی جلال آّباد افغانستان را به شدت محکوم کرد
اتحادیه جهانی علمای مسلمان حمله‌ی تروریستی جلال آباد افغانستان را که به کشته شدن شماری از مردم بی‌دفاع انجامید به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی مجرمانه دانست. اتحادیه از ملت افغانستان خواست وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند و در راستای برپایی عدالت و ثبات بکوشند.
شیخ علی قره داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان حمله‌ی تروریستی روز گذشته در شهر جلال آباد افغانستان را که به کشته شدن پنج تن و زخمی شدن 30 تن انجامید به شدت محکوم کرد. این حمله در زندان مرکزی شهر جلال آباد رخ داد و داعش مسؤولیت آن را بر عهده گرفت. 
قره داغی تأکید کرد این یک عمل جنایت‌بار و مذبوحانه و حرام است و از گناهان کبیره محسوب می‌شود. خدای متعال می‌فرماید: 
"أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا" [مائده: 32[
هر كس كسى را -جز به قصاص قتل، يا [به كيفر] فسادى در زمين- بكشد، چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد. و هر كس كسى را زنده بدارد، چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است. 
دبیرکل اتحادیه هدف قرار دادن مردم بی‌دفاع را صرف نظر از این که عاملان آن چه کسانی هستند محکوم و تأکید کرد جان انسان‌ها محترم است و نباید بدون دلایل موجود در شرایع آسمانی یا قوانین بشری مورد تعدی قرار گیرد. 
وی افزود چنین اقداماتی قطعا به سود دشمنان اسلام و مسلمانان تمام می‌شود. وی این پرسش را مطرح کرد که آیا این اقدامات جز خدشه‌دار کردن تصویر اسلام و مسلمانان و ارتکاب بدترین جنایات در حق امت دستاورد دیگری داشته است؟
وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ
دکتر علی قره داغی
دبیرکل


: الأوسمة



التالي
"الإفتاء اللبنانية" تعلن حالة الطوارىء جراء انفجار مرفأ بيروت
السابق
رائد صلاح يجدد الربط بين آيا صوفيا و”الأقصى”: بشرى لرفع ظلم الاحتلال

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع