البحث

التفاصيل

اتحادیه جهانی علمای مسلمان به گفتگوی جدی و موثر برای حل بحران در قرقیزستان فراخواند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان طرف های بحران در قرقیزستان را به گفتگوی جدی و موثر برای رسیدن به راه حل و حفظ حاکمیت و استقلال این کشور فراخواند.

«محی الدین القره داغی» دبیرکل این اتحادیه در بیانیه ای نسبت به وضعیت بحرانی در قرقیزستان ابراز نگرانی کرد.

القره داغی از ملت، دولت و مخالفان خواست تظاهرات و اعتراض های مسالمت آمیز را حفظ کنند و از سلاح در آنها استفاده نکند.

وی خواست تا برای حفظ استقلال و حاکمیت قرقیزستان گفتگوی جدی و موثر انجام شود تا طرف های بحران به راه حل عادلانه دست یابند و مانع دخالت سودجویان در امور این کشور شوند.

دبیرکل این اتحادیه به حفاظت از اموال عمومی و خصوصی دعوت کرد و گفت: راه حل حل مشکلات شما گفتگوی متمدنانه است.

القره داغی نسبت به وخامت این مشکل هشدار داد، زیرا دخالت سودجویان در امور این کشور به فتنه بزرگ منجر خواهد شد و رهایی از آن سخت تر است.

«کبات بیک برونوف» نخست وزیر و «دستانبیک جومابیکوف» رئیس پارلمان قرقیزستان روز سه شنبه گذشته از سمت های خود استعفا دادند. اعضای پارلمان به طور موقت «سدیر جباروف» را به عنوان نخست وزیر و «میکیتیبک عبدیلدایف» را به عنوان رئیس جدید پارلمان قرقیزستان انتخاب کردند.

کمیته انتخابات مرکزی در قرقیزستان نتایج انتخابات پارلمانی را لغو کرد.

درگیری‌های مجدد دو کشور باردیگر از روز 27 سپتامبر به دنبال حملات ارمنستان آغاز و نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان عملیاتهایی را برای آزادسازی مناطق اشغال شده آغاز کرد. در نتیجه این عملیات‌ها تاکنون یک شهر٬ چندین شهرک٬ روستا و مناطق استراتژیک آزاد شده است.خبرگزاري آناتولي اخبار خود از طريق سامانه مدیریت خبر (HAS) براي مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشي از آنها را خلاصه و در وبسايت خود منتشر ميكند. بنابراين براي دريافت اخبار كامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترك شويد!


: الأوسمة



البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع