البحث

التفاصيل

اتحادیه درگذشت علامه محمد بن اسماعیل عمرانی از علمای برجسته‌ی یمن را تسلیت گفت

الرابط المختصر :

بسم الله الرحمن الرحیم

يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي"

اتحادیه درگذشت علامه محمد بن اسماعیل عمرانی از علمای برجسته‌ی یمن را تسلیت گفت

با قلبی سرشار از رضا و خشنودی به سرنوشت الهی خبر درگذشت قاضی علامه محمد اسماعیل عمرانی از علما و فقهای نامدار یمن را دریافت کردیم. شادروان عمرانی در سن صد سالگی بر اثر بیماری در یکی از بیمارستان‌های صنعا جان به جان آفرین تسلیم کرد. 

علامه محمد عمرانی از مشهورترین علمای معاصر یمن و مرجع شرعی و فقهی مردم این کشور به شمار می‌رفت. او پیش از کودتای حوثی‌ها مفتی جمهوری یمن بود. جماعت حوثی پس از روی کار آمدن، یکی از افراد خود را به عنوان مفتی منصوب کردند. مرحوم عمرانی در میان مردم یمن و دیگر مسلمانان از احترام وحرمت زیادی برخوردار بود و جایگاه علمی والایی داشت. 

قاضی عمرانی در سال 1922 در صنعا دیده به جهان گشود و در مدارس این شهر نزد علما و قضات معروف دانش اندوخت.

او مناصب گوناگونی را عهده‌دار بود مانند ریاست دفتر شکوائیه به رئیس جمهور، عضویت در کمسیون شریعت اسلامی در مجلس شورا در سال 1990 و در مرحله‌ی پیش از وحدت یمن.

شیخ عمرانی مردم را از تفرقه و مذهب‌گرایی باز می‌داشت و با صدای بلند اعلام می‌کرد که از مهم‌ترین واجبات امت در این عصر وحدت صف و حفظ جماعت مسلمانان است و تفرقه و پراکندگی از بدترین بدعت‌ها است. 

با درگذشت ایشان امت اسلامی یکی از علمای مخلص خود را از دست داد؛ امید است پروردگار بزرگ او را مورد رحمت و بخشایش خود قرار دهد. خداوندا مقدمش را گرامی دار و روحش را به بهشت برین شاد گردان و او را با پیامبران و صدیقان که بهترین هم‌نشینان هستند محشور فرما. به خانواده و بستگان و دوستداران و همکاران او صبر و بردباری ارزانی دارد ای مهربان‌ترین مهربانان. 

دکتر علی قره داغی دکتر احمد ریسونی 

دبیرکل رئیس اتحادیه


: الأوسمة



التالي
صور من حياة أبي بكر الصديق رضيَ الله عنه في مجتمعه
السابق
الحلقة التاسعة من مقامات إيمانية: مقام الإحسان

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع