البحث

التفاصيل

در پاسخ به پیام تبریک اتحادیه... ملا محمد حسن آخوند متعهد شد در راستای تحقق آرمان‌های ملت افغانستان بکوشد

الرابط المختصر :

در پاسخ به پیام تبریک اتحادیه... ملا محمد حسن آخوند متعهد شد در راستای تحقق آرمان‌های ملت افغانستان بکوشد
دکتر احمد ریسونی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و شیخ علی قره داغی دبیرکل اتحادیه پیامی را از ملا محمد حسن آخوند نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان دریافت کردند. 
در این پیام آخوند با ابراز تشکر و سپاس از تمام دست اندرکاران اتحادیه، از خدای بزرگ خواست آنان را در راه خیر و سربلندی در دین و دنیا توفیق بیشتر ارزانی دارد. 
در فرازی از پیام آخوند آمده است: با کمال مسرت و شادمانی پیام تبریک شما به دست اینجانب به عنوان نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان رسید. از خدا می‌خواهم ما را در این راه موفق و سربلند سازد. وی افزود: محتوای نامه را با دقت و آرامش کامل خواندیم و از نصایح صادقانه و رهنمودهای مهم آن استفاده کردیم. بدون شک آمادگی اتحادیه برای همکاری با امارت اسلامی مایه‌ی افتخار ماست. 
نخست وزیر افغانستان قول داد در راستای رسیدن به آرمان‌های ملت مسلمان افغانستان و امت اسلامی بیش از پیش بکوشد و برای برپایی حکومت اسلامی بر اساس دین و شریعت از هیچ کوششی فروگذار نکند. حکومتی که عدالت را محقق و ظلم و ستم را کنار خواهد زد. کشور را یکپارچه می‌کند و نسبت به مردم دلسوز است و در میان اقشار ملت مسلمان افغانستان پیوند برادری اسلامی برقرار می‌کند. 
وی تأکید کرد امارت اسلامی پس از خدا به یاری و پشتیبانی امت اسلامی نیاز دارد و در مقدمه‌ی امت علما قرار دارند. علما وارثان پیامبران و پاسداران دین و پایه‌های شریعت هستند. 
*اتحادیه جهانی علمای مسلمان انتخاب ملا آخوند به سمت نخست وزیری افغانستان را تبریک گفت
رئیس، دبیرکل، هیأت امنا و تمام اعضای اتحادیه اعتماد حرکت طالبان و دیگر طرف‌های افغانی به شیخ آخوند و سپردن ریاست جدید افغانستان به وی را تبریک گفتند. آنان خاطرنشان کردند این اعتماد، شایستگی و جایگاه شیخ ملا حسن آخوند را به خوبی نشان می‌دهد.
اتحادیه ابراز امیدواری کرد دولت نوپای افغانستان بتواند نمونه‌ای از حاکمیت خردمندی باشد که رسول خدا و خلفای راشدین بر مبنای شورا و عدالت برپا کردند. در چنین حکومتی جان انسان‌ها در امان است و آزادی‌ها، حرمت‌ها و حقوق انسان‌ها تضمین می‌شود. توانمندی همگان به کار گرفته می‌شود و در میان تمام افکار و عقاید، نژادها و مذاهب گوناگون الفت و همدلی وجود خواهد داشت. صلح و آرامش حاکم است و فرهنگ و تمدن انسانی تقویت می‌شود. 
وی از اقشار گوناگون مردم و رهبران افغانستان خواست با دولت همکاری کنند و با خیرخواهی و همدلی برای مرحله‌ی گذار از مشکلات ناشی از تهاجم بیگانگان و درگیری‌های داخلی بکوشند. 
اتحادیه همچنین بر علاقمندی کامل خود برای همکاری با دولت جدید و ارائه‌ی تجارب خود به رهبران افغانستان تأکید کرد.


: الأوسمة



السابق
القواعد المنظمة لحال الضرورة وآثارها السياسية (3)

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع