Search

Content Details

قره داغی: ارتباط مرسی با حماس جاسوسی و سفر شکری به اسرائیل صله‌ی رحم است!

 

دکتر علی قره داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان سفر وزیر امور خارجه‌ی مصر به اسرائیل را به باد استهزاء گرفت؛ آن هم در زمانی که محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر به اتهام جاسوسی با جنبش حماس محاکمه می‌شود.

قره داغی در صفحه‌ی شخصی خود در تویتر نوشت: ارتباط مرسی با حماس جاسوسی و خیانت است اما سفر وزیر خارجه‌ی مصر به رژیم صهیونیستی و معانقه کردن با نتانیاهو و ایستادن در کنار مجسمه‌ی هرتزل تنها به قصد صله‌ی رحم بوده است!

فعالان و اساتید تاریخ حضور سامح شکری وزیر خارجه‌ی مصر در کنار مجسمه‌ی تئودور هرتزل بنیان‌گذار جنبش صهیونیزم را محکوم کرده‌اند؛ این حرکت روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور بنیامین نتانیاهو انجام گرفت و فعالان آن را پیامی از سوی رژیم اشغالگر در پافشاری بر ایجاد کشور یهودی و مخالفت با هر گونه پیشنهاد صلح و اعطای حق کشور مستقل به فلسطینیان می‌دانند.

تصویربردار ویژه‌ی نخست وزیر اسرائیل از روی عمد عکس را از انتهای سمت راست سالن گرفته است تا مجسمه‌ی هرتزل را کاملا برجسته کند. هرتزل روزنامه‌نگار و نمایش‌نامه نویس یهودی و اتریشی تبار بود که جنبش صهیونیزم را بنیان نهاد؛ او در بوداپست متولد شد و در اتریش درگذشت و کتاب‌های زیادی در دعوت به صهیونیزم دارد. از جمله آثار او "کشور یهودی" است که در آن قطعه‌ زمینی را برای تأسیس کشور یهودی در سال 1896 درخواست کرده است.

فعالان برخی از سخنان منسوب به هرتزل را ذکر کرده‌اند از جمله گفته است: ما روزی بی‌خردان عرب را بر آنان چیره خواهیم کرد تا با گل و ریحان به پیشواز ارتش اسرائیل بروند. این در حالی است که برخی در نسبت این سخن به هرتزل شک دارند زیرا از نگاه آنان او پیش از تأسیس اسرائیل درگذشته است.

 


Tags:



بعد
The meeting of Sheikh Qaradawi with the Turkey youth
قبلی
Sheikh Qara Daghi condemned the murder, imprisonment and repression of innocent people in Kashmir

Search

Latest Tweets

Latest Posts

Branches