Search

Content Details

قرضاوی مسلمانان را به اتحاد برای دفاع از حلب فرا خواند


علامه یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از مسلمانان جهان خواست برای دفاع از شهر حلب سوریه و یاری آن در برابر حملات ددمنشانه‌ی چند هفته‌ی اخیر با هم متحد شوند.

شیخ قرضاوی که برای شرکت در بیست و ششمین دوره‌ی شورای اروپایی افتاء و پژوهش به استامبول سفر کرده بود در گفتگو با خبرگزاری آناتولی مسلمانان را به وحدت و یک‌پارچگی برای دفاع از حلب فرا خواند.

از زمان پایان یافتن آتش‌بس هفت روزه در حلب نیروهای سوری و جنگند‌ه‌های روسیه حملات هوایی شدیدی را برای بازپس‌گیری محله‌های تحت تصرف مخالفان حکومتی آغاز کرده‌اند که تاکنون هزاران نفر از شهروندان از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شده‌اند.

قرضاوی تأکید کرد مسلمانان باید برای دفاع از شهر حلب ید واحدی تشکیل دهند و مردم بی‌دفاع این شهر را یاری دهند.

وی افزود: امت اسلام نباید بی‌تفاوت بمانند؛ شهر حلب از جهات گوناگون به خاک و خون کشیده می‌شود؛ امیدوارم در برابر این حملات وحشیانه شاهد نهضت هماهنگی باشیم و امت اسلامی با هم متحد شوند و بدانند که سرنوشت مسلمانان به هم رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: مسأله‌ی حلب و تراژدی این شهر مسأله‌ی بسیار مهمی است؛ دشمنان اسلام اعم از مسیحیان و کمونیست‌ها و... از هر سو برای هجوم به این شهر با هم توافق کرده‌اند. مسلمانان جهان از جنگ و خون‌ریزی بیزارند و به کسی تعدی نمی‌کنند مگر کسانی که به آن تعدی کرده باشند. در 19 شهریور گذشته آمریکا و روسیه بر سر یک آتش‌بس آزمایشی 48 ساعته در سوریه به توافق رسیدند اما این آتش‌بس در روز نخست با بمباران به کاروان کمک‌های وابسته به سازمان ملل شکسته شد.

روسیه و آمریکا هم‌دیگر را به حمله به این کاروان متهم کردند و منابع خبری مخالفان به خبرگزاری آناتولی گزارش داد که یک مرکز هلال احمر سوریه در شهر اورم کبری در حومه‌ی غربی حلب نیز که مشغول خالی کردن کمک‌های بشردوستان بود مورد حمله قرار گرفته است.  

محله‌های شرقی حلب که در تصرف مخالفان مسلح قرار دارد با پوشش هوایی روسیه به محاصره‌ی نیروهای سوری و ستیزه‌جویان درآمده است؛ این در حالی است که به خاطر کمبود مواد غذایی و تجهیزات پزشکی جان بیش از 300 هزار انسان را در معرض خطر قرار دارد.



Tags:



قبلی
Qaradawi calls on Muslims to unite in order to defend "Aleppo" the Syrian:

Search

Latest Tweets

Latest Posts

Branches