Chercher

Des détails

کمیته اجتهاد و فتوا فتوایی مسأله توکیل و انجماد گوشت قربانی برای غزه را بررسی کرد

کمیته اجتهاد و فتوا فتوایی مسأله توکیل و انجماد گوشت قربانی برای غزه را بررسی کرد

 

کمیته اجتهاد و فتوا روز شنبه 29 اردیبهشت 1403 خورشیدی از ساعت دو بعد از طهر تا سه و نیم بعد از ظهر به ریاست دکتر علی قره داغی، رئیس اتحادیه و با مدیریت دکتر فضل مراد دبیر کمیته و دستیار دبیر اتحادیه تشکیل جلسه داد.

 

رئیس کمیته در سخنان خود با تأکید بر اهمیت تلاش مستمر برای همنوایی با تحولات جامعه، خاطرنشان کرد کمیته می کوشد فتاوای خود را بر اساس قرآن و سنت با در نظر گرفتن مصالح امت اسلامی صادر کند. وی همچنین از حضور اعضا و زحمات آنان در خدمت به دین و جامعه تشکر و قدردانی کرد.

 

در این جلسه فتوای مربوط به مشروعیت اعمال وکالت و منجمد کردن گوشت قربانی و ارسال آن به غزه مورد بررسی قرار گرفت و اعضا در مورد شرایط و ضوابط قانونی برای اطمینان از مشروعیت وکالت و حقوق طرف‌های ذینفع بحث و تبادل نظر کردند. بحث بر جنبه‌های قانونی این کار، از جمله حصول اطمینان از این که گوشت به شیوه‌ای سالم و امن نگهداری می‌شود و اطمینان از این که گوشت به موقع به دست نیازمندان می‌رسد، متمرکز بود. در پایان جلسه با تشکیل کمیته ویژه‌ای برای تدوین فتواهای نهایی موافقت شد.

 

این کمیته پس از بررسی دقیق فتواها و بحث در مورد آنها توسط اعضا، متن نهایی را تنظیم خواهد کرد. همچنین مقرر شد که فتواهای مطرح شده در این جلسه تا چند روز آینده رسماً صادر و از طریق مجاری رسمی کمیته برای اطمینان از رسیدن به بیشترین تعداد ممکن و حصول منفعت همگانی در اختیار عموم قرار گیرد.


Tags:



Rechercher

Derniers Tweets

Dernières publications Facebook

Branches