Chercher

Des détails

نشست خبری کمیته‌ی قدس درباره‌ی زندانیان زن فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم اشغالگر

نشست خبری کمیته‌ی قدس درباره‌ی زندانیان زن فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم اشغالگر

 

ما از همه آزادگان جهان و انجمن‌های حقوق بشری می‌خواهیم که جنایات رژیم صهیونیستی در حق زندانیان زن فلسطینی را محکوم کرده و برای توقف آزار و اذیت آنان اقدامات جدی انجام دهند.

ما همچنین از تمامی نهادهای مرتبط با حقوق زنان می‌خواهیم از زندانیان زن فلسطینی حمایت کنند و مسئولیت خود را در قبال درد و رنج آنان بر عهده بگیرند و برای اجرای عدالت تلاش کنند.

این مطلب در کنفرانسی که توسط کمیته‌ی قدس شعبه‌ی قطر و با همکاری مجمع بین‌المللی "ما همه مریم عالمی هستیم"، عنوان شد. این کنفرانس ظهر امروز در مقر اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه برگزار شد.

 

اتحادیه آزار و اذیت سیستماتیک و روزانه‌ی زندانیان زن فلسطینی به ویژه جابجایی آنان با کامیون را محکوم کرد. این علاوه بر شرایط سخت بازداشتی آنان است که از لحظه‌ی نخست دستگیری آغاز می‌شود.

خانم هند المطوع رئیس کنفرانس، همچنین مقامات اشغالگر را مسئول تمام تخلفات و اعمالی دانست که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام می‌دهند از جمله‌ی آن‌ها بدرفتاری با زنان فلسطینی در دوران بازداشت است.

وی تأکید کرد که ماده‌ی (3) (1) (ج) کنوانسیون چهارم ژنو (1949)، تجاوز به حیثیت شخصی، به ویژه رفتار تحقیرآمیز و منافی عزت را ممنوع کرده است و این همان رفتاری است که زندانیان زن فلسطینی به ویژه در هنگام جابجایی و بازرسی بدنی عریان با آن روبرو هستند.

خانم المطوع همچنین تاکید کرد دولت اشغالگر موظف است از زندانیان زن حمایت کند و باید زنان زندانی را از مردان جدا کند و مدیریت زندانی که زنان در آن نگهداری می‌شوند باید در بر عهده‌ی زندانبانان زن باشد. افزون بر این بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه‌، به ویژه کنوانسیون‌های چهارگانه‌ی ژنو و پروتکل‌های الحاقی، زندان زنان باید به لوازم اولیه‌ی بهداشتی مخصوص زنان مجهز باشد.

شایان ذکر است که بر اساس شهادت‌ها و اظهارات زندانیان زن فلسطینی، رژیم اشغالگر بیش از 50 سال است حقوق زندانیان زن فلسطینی در بازداشتگاه‌ها، امکان بازجویی زندان‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های پزشکی، موانع و ایست‌های بازرسی نقض می‌کند و این تخلفات همه‌ی اقشار زنان فلسطینی اعم از معلمان، دانش آموزان، مادران، کودکان و غیره را شامل می‌شود.

وی از اعضای جامعه‌ی بین‌الملل به ‌ویژه مقامات عالی‌رتبه‌ای که کنوانسیون‌های ژنو را امضا کرده‌اند خواست به مسئولیت‌ها و تعهدات خود در حفاظت از غیرنظامیان و مداخله‌ی فوری برای توقف جنایات سیستماتیک علیه غیرنظامیان در فلسطین عمل کنند.


Tags:



Rechercher

Derniers Tweets

Dernières publications Facebook

Branches