البحث

التفاصيل

اعتراض ده‌ها زن افغان به اخراج دانشجویان دختر از خوابگاه دانشگاه کابل


گروهی از زنان و دختران امروز با تجمع در مقابل دانشگاه کابل پایتخت افغانستان در اعتراض به اخراج دانشجویان دختر از خوابگاه این دانشگاه دست به تظاهرات زدند.

براساس تصاویر منتشر شده درسانه‌های اجتماعی٬‌ زنان معترض شعارهای «هشدار هشدار٬‌ جهان فراموش‌کار٬‌ امنیت آموزش» سر می‌دهند.

یکی از معترضان زن به رسانه‌های محلی گفت که طالبان با اخراج ده‌ها دانشجوی دختر از دانشگاه کابل به طور سیستماتیک مشغول حذف زنان از جامعه هستند.

زنان معترض خواستار توقف اخراج دانشجویان دختر از خوابگاه دانشگاه کابل شده‌اند.

معترضان همچنان با صدور قطعنامه‌ای خواستار بازگشایی مدارس دخترانه و توقف حملات انتحاری هدفمند بر نهادهای آموزشی و مذهبی شدند.

قرار بود زنان از مقابل دانشگاه کابل تا ساختمان وزارت تحصیلات عالی راهپیمایی کنند، اما طالبان به بهانه «عدم توان تامین امنیت» آنها مانع این راه‌پیمایی شدند.

گفتنی‌ است که در پی ادامه تظاهرات دانشجویان دختر در دانشگاه کابل در ارتباط با حمله بر مرکز آموزشی کاج، مسئولان این دانشگاه ده‌ها دختر را از خوابگاه اخراج کرده‌اند.

مرکز آموزشی کاج در محله دشت برچی واقع در غرب کابل، پایتخت افغانستان قرار دارد. اکثر ساکنان این منطقه را هزاره‌های شیعه تشکیل می‌دهند. حمله انتحاری 30 سپتامبر هنگامی رخ داد که آزمون کنکور در این مرکز آموزشی برگزار می‌شد. در این حمله انتحاری ده‌ها دانش‌آموز کشته و بیش از صد نفر مجروح شدند.

استانبول/ خبرگزاری آناتولی


: الأوسمة



التالي
"أحبك ربي".. فرع فلسطين يعقد سلسلة ملتقيات دعوية

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع