البحث

التفاصيل

اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار حمایت از مسجد الاقصی در برابر اشغالگران شد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار حمایت از مسجد الاقصی در برابر اشغالگران شد
اتحادیه جهانی علمای مسلمان از امت اسلامی و آزادگان جهان خواست از یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی جلوگیری گیری کنند. صهونیست‌ها قرار است روز هشتم ذی الحجه 1442 به مسجد الاقصی حمله کنند. اتحادیه با محکوم کردن تحرکات و خصومت‌های صهیونیست‌ها تأکید کرد دفاع همه‌جانبه از فلسطینیان و ساکنان بیت المقدس و پاسداری از این مکان مقدس امری ضروری است. این کار شرف و افتخار برزگی است که هر زن و مرد مسلمان آرزوی آن در سر دارد و به اجر و پاداش فراوان آن امیدوار است. خدای متعال می‌فرماید: 
(يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ) (آل عمران:200)
اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، صبر كنيد و ايستادگى ورزيد و مرزها را نگهبانى كنيد و از خدا پروا نماييد، اميد است كه رستگار شويد.

شهرک‌نشینان اشغالگر و متجاوز از دهه‌ها پیش در فکر یورش به مسجد الاقصی هستند و آخرین تلاش آنان در ماه رمضان گذشته بود که ساکنان فداکار بیت المقدس و عموم فلسطینیان ترفند‌شان را ناکارآمد گذاشتند و این بار نیز به یاری خدا آنان را شکست خواهند داد. 
انتفاضه‌ی اول فلسطین در سال 1929 زمانی شعله‌ور شد که صهیونیست‌ها تلاش کردند به همین مناسبت مسجد الاقصی را اشغال کنند. این حادثه مصادف با میلاد مبارک رسول خدا بود و فلسطینیان به مقابله با آنان برخاستند. این نخستین شراره‌ی قیام فلسطینیان بود و به یاری خدا تا پایان یافتن موجودیت اشغالگران در این سرزمین خاموش نخواهد شد. 
ای امت اسلام قبله‌ی نخست مسلمانان را دریابید
ای ملت بزرگ فلسطین خدا با شماست و شما را به شرف حمایت از مسجد الاقصی مفتخر کرده است. 
(وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ)  [الحج:40]
و قطعاً خدا به كسى كه [دين‌] او را يارى مى‌كند، يارى مى‌دهد، چرا كه خدا سخت نيرومند شكست‌ناپذير است.
دکتر علی قره داغی 
دبیرکل


: الأوسمة



التالي
نسائم روحانية حول الحج والعمرة
السابق
حكم حلق الشعر وتقليم الأظافر للمضحي

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع