Search

Content Details

در پاسخ به پیام تبریک اتحادیه... ملا محمد حسن آخوند متعهد شد در راستای تحقق آرمان‌های ملت افغانستان بکوشد

در پاسخ به پیام تبریک اتحادیه... ملا محمد حسن آخوند متعهد شد در راستای تحقق آرمان‌های ملت افغانستان بکوشد
دکتر احمد ریسونی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و شیخ علی قره داغی دبیرکل اتحادیه پیامی را از ملا محمد حسن آخوند نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان دریافت کردند. 
در این پیام آخوند با ابراز تشکر و سپاس از تمام دست اندرکاران اتحادیه، از خدای بزرگ خواست آنان را در راه خیر و سربلندی در دین و دنیا توفیق بیشتر ارزانی دارد. 
در فرازی از پیام آخوند آمده است: با کمال مسرت و شادمانی پیام تبریک شما به دست اینجانب به عنوان نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان رسید. از خدا می‌خواهم ما را در این راه موفق و سربلند سازد. وی افزود: محتوای نامه را با دقت و آرامش کامل خواندیم و از نصایح صادقانه و رهنمودهای مهم آن استفاده کردیم. بدون شک آمادگی اتحادیه برای همکاری با امارت اسلامی مایه‌ی افتخار ماست. 
نخست وزیر افغانستان قول داد در راستای رسیدن به آرمان‌های ملت مسلمان افغانستان و امت اسلامی بیش از پیش بکوشد و برای برپایی حکومت اسلامی بر اساس دین و شریعت از هیچ کوششی فروگذار نکند. حکومتی که عدالت را محقق و ظلم و ستم را کنار خواهد زد. کشور را یکپارچه می‌کند و نسبت به مردم دلسوز است و در میان اقشار ملت مسلمان افغانستان پیوند برادری اسلامی برقرار می‌کند. 
وی تأکید کرد امارت اسلامی پس از خدا به یاری و پشتیبانی امت اسلامی نیاز دارد و در مقدمه‌ی امت علما قرار دارند. علما وارثان پیامبران و پاسداران دین و پایه‌های شریعت هستند. 
*اتحادیه جهانی علمای مسلمان انتخاب ملا آخوند به سمت نخست وزیری افغانستان را تبریک گفت
رئیس، دبیرکل، هیأت امنا و تمام اعضای اتحادیه اعتماد حرکت طالبان و دیگر طرف‌های افغانی به شیخ آخوند و سپردن ریاست جدید افغانستان به وی را تبریک گفتند. آنان خاطرنشان کردند این اعتماد، شایستگی و جایگاه شیخ ملا حسن آخوند را به خوبی نشان می‌دهد.
اتحادیه ابراز امیدواری کرد دولت نوپای افغانستان بتواند نمونه‌ای از حاکمیت خردمندی باشد که رسول خدا و خلفای راشدین بر مبنای شورا و عدالت برپا کردند. در چنین حکومتی جان انسان‌ها در امان است و آزادی‌ها، حرمت‌ها و حقوق انسان‌ها تضمین می‌شود. توانمندی همگان به کار گرفته می‌شود و در میان تمام افکار و عقاید، نژادها و مذاهب گوناگون الفت و همدلی وجود خواهد داشت. صلح و آرامش حاکم است و فرهنگ و تمدن انسانی تقویت می‌شود. 
وی از اقشار گوناگون مردم و رهبران افغانستان خواست با دولت همکاری کنند و با خیرخواهی و همدلی برای مرحله‌ی گذار از مشکلات ناشی از تهاجم بیگانگان و درگیری‌های داخلی بکوشند. 
اتحادیه همچنین بر علاقمندی کامل خود برای همکاری با دولت جدید و ارائه‌ی تجارب خود به رهبران افغانستان تأکید کرد.


Tags:



Search

Latest Tweets

Latest Posts

Branches